در این بخش، به شایعات و اخباری که درباره GTA VI منتشر شده‌اند، پرداخته می‌شود. از موضوعاتی مانند مکان قرارگیری داستان، شخصیت‌ها، تغییرات گرافیکی و امکانات جدید، به طور کلی به بررسی اطلاعات منتشرشده و بحث‌های مرتبط با بازی خواهیم پرداخت.

مقدمه:
بازی‌های سری Grand Theft Auto (GTA) از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین بازی‌های ویدیویی در جهان هستند. این سری بازی‌ها توسط شرکت Rockstar Games توسعه داده شده و در طول سال‌ها، توانسته است عناوینی با داستان‌ها و دنیاهای گسترده‌ای ارائه دهد که بازیکنان را به خود جذب کند. با موفقیت بزرگ GTA V که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، همچنان شور و هیجان طرفداران را برای ادامه داستان و جهان GTA بالا می‌برد. در این مقاله، به بررسی و گفت‌و‌گو درباره GTA VI، نسخه بعدی این سری محبوب بازی می‌پردازیم.

نام GTA برای هر کسی که اندکی از بازی‌های ویدیویی اطلاع داشته باشد، نامی آشناست. فرنچایزی که با فروش ۴۰۰ میلیون نسخه طی بیش از ۲۶ سال، یکی از محبوب‌ترین سری بازی‌های تاریخ به حساب می‌آید و قسمت پنجم آن با فروش ۱۸۰ میلیون نسخه‌ای، دومین بازی ویدیویی پرفروش تاریخ است. حالا و با گذشت یک دهه از آخرین نسخه، مخاطبان بسیاری تشنه تجربه بازی GTA 6 هستند و می‌خواهند درباره اثر مورد انتظار خود بیشتر بدانند.

فرنچایز Grand Theft Auto امروزه به بخشی جدانشدنی از هویت بازی‌های ویدیویی و تاریخ آن تبدیل شده است. شاید محبوبیت حال حاضر زیرشاخه جهان باز (Open-World) بدون وجود این فرنچایز میسر نمی‌شد، چرا که قسمت سوم بود که فرم امروزی عناوین جهان باز را برای اولین بار در دسترس قرار داد. پس از آن نسخه‌های «وایس سیتی»، «سن آندریس» و قسمت‌های چهارم و پنجم، مسیر پیشرفت و تحول را ادامه دادند تا هر کدام به نوبه خود، جایی در فهرست بهترین بازی‌های تاریخ داشته باشند.

حالا و به فاصله ده سال از انتشار آخرین نسخه GTA مطمئن هستیم که شرکت راکستار گیمز روی نسخه ششم کار می‌کند، به‌خصوص که طی شش سال گذشته و پس از عرضه اثری فوق‌العاده به نام Red Dead Redemption 2 دیگر از اثر بعدی این کمپانی بزرگ که توسط استودیوهای داخلی‌اش در حال ساخت باشد، هیچ گزارش یا خبر رسمی‌اش ندیده‌ایم و نشنیده‌ایم. البته که تا دلتان بخواهد گزارش‌ها و شایعات از افراد مختلف در صنعت بازی‌های ویدیویی دست به دست شده است. حالا که به بازه برگزاری چند رویداد مهم در سال جاری نزدیک می‌شویم، بهترین فرصت را داریم تا مروری بر اطلاعات مرتبط با بازی GTA 6 داشته باشیم. شاید رونمایی این اثر در یکی از همین رویدادها منتظرمان باشد.

تمام نسخه‌های سری GTA به جز دی‌ال‌سی قسمت اول در شهرهای خیالی برگرفته از کشور آمریکا جریان داشته‌اند؛ «لیبرتی سیتی» با الهام از نیویورک، «لوس سانتوس» با الهام از لس آنجلس و «وایس سیتی» برگرفته از میامی. لیبرتی سیتی و لوس سانتوس به ترتیب، بستر اصلی اتفاقات نسخه چهارم و پنجم بودند. پس این شانس را می‌توان برای وایس سیتی قائل شد که انتخاب راکستار برای قسمت ششم باشد. افراد مختلفی هم در سه سال گذشته روی انتخاب همین شهر تاکید داشتند و حتی در فوتیج‌های لو رفته از نسخه در حال ساخت بازی، عبارت Vice City در نوشته‌های روی وسایل نقلیه به چشم می‌خورد.

برخی شایعات به این موضوع اشاره می‌کردند که بازی ممکن است در زمان مدرن جریان نداشته باشد و وایس سیتی را در حال و هوای مشابه میامی دهه ۷۰ میلادی ببینیم. اتفاقات نسخه وایس سیتی هم در دهه ۸۰ میلادی رخ می‌داد.

اما چه گزینه‌های دیگری به عنوان بستر اتفاقات GTA 6 روی میز احتمالات است؟ حدود هفت سال پیش یکی از کارمندان راکستار به صورت تصادفی، صحنه‌ای از لیبرتی سیتی را در پروفایل خود قرار داده بود، اما یحتمل این صحنه فقط برای تست استفاده شده است. شایعاتی دیگر هم گفته‌اند قسمت ششم برای اولین بار در چند شهر متفاوت جریان خواهد داشت که برخی از آن‌ها خارج آمریکا هستند.

بازی GTA 6 چه زمانی منتشر می‌شود؟

یکی از ادعاهای قابل توجه توسط «تام هندرسون»  اینسایدر معتبر و مشهور در تابستان سال ۱۴۰۰ مطرح شد که طبق آن، راکستار در سال ۲۰۲۴ یا حداکثر ۲۰۲۵ میلادی این اثر را عرضه خواهد کرد. سال ۲۰۲۴ در واقع زمان ایده‌آل برای راکستار گیمز محسوب می‌شود، اما با توجه به وضعیت تولید ممکن است زمان انتشار به سال بعدی موکول شود.

این بازه زمانی توسط دو نفر دیگر هم تایید شده است؛ اول «استیفن تولیو» ژورنالیست معتبر و دیگری «جیسن شرایر» که یکی از معتبرترین ژورنالیست‌های ویدیوگیم به حساب می‌آید. شرایر در واقع به صورت مستقیم ادعای هندرسون را در یک توییت تایید کرد. حدود دو ماه و نیم پیش بود که یک اینسایدر معتبر در زمینه انتشار اطلاعات مرتبط با عناوین راکستار به نام Tez2 دوباره سال ۲۰۲۴ میلادی را به عنوان زمان عرضه بازی GTA 6 اعلام کرد.

مورد دیگری که ما را به عرضه بازی در سال آینده امیدوار می‌کند،گزارش مالی اخیر شرکت «تیک تو اینترکتیو» (Take-Two Interactive) شرکت مادر راکستار است که طبق آن، این کمپانی قصد دارد طی سال ۱۴۰۳ عناوین متعددی را روانه بازار و درآمدی معادل ۸ میلیارد دلار کسب کند. خب به نظر شما چه بازی‌ای پتانسیل چنین درآمدی را دارد؟

طبق تجربه‌ای که از رونمایی‌های راکستار داریم، این شرکت معمولا یک الی دو سال قبل از تاریخ عرضه به سراغ نمایش بازی جدید خود می‌رود. بنابراین می‌توان انتظار داشت که رونمایی رسمی Grand Theft Auto 6 همین امسال رخ بدهد. حتی احتمال حضور این اثر در یکی از رویدادهای پیش رو مثل «سامر گیم فست ۲۰۲۳» وجود دارد. صد البته که راکستار به لطف محبوبیت فوق‌العاده خود و عناوینش، نیازی به حضور در هیچ رویدادی ندارد و تنها با انتشار یک پست در شبکه‌های اجتماعی به ترند اصلی صنعت تبدیل می‌شود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد