بسته الحاقی Valhalla بازی God of War Ragnarok؛ ماجراجویی جدید کریتوس
30
آذر 1402
0 نظر

بسته الحاقی Valhalla بازی God of War Ragnarok؛ ماجراجویی جدید کریتوس

بسته الحاقی والهالا بازی God of War Ragnarok نه‌تنها از نظر گیم‌پلی مخاطب را کاملا راضی نگه می‌دارد، بلکه داستانی زیبا را هم به خود اختصاص داده است.

God of War Ragnarok تجربه خارق‌العاده و دلچسبی را در اختیار کاربران قرار داد و توانست یک جمع‌‌بندی مناسب و درخور را به‌نمایش بگذارد. این در حالی است که معرفی بسته الحاقی Valhalla شبیه به یک غافل‌گیری برای کاربران بود و شخصی فکرش را نمی‌کرد که استودیو سونی سانتا مونیکا، سازنده بازی God of War Ragnarok، یک محتوای اضافی را درنظر گرفته باشد. معرفی God of War Ragnarok: Valhalla آن هم به‌صورت رایگان و در سبک روگ‌لایت چیزی بود که به نظر می‌رسید صرفا برای گسترش تجربه کاربر درنظر گرفته شده و از نظر داستانی، مورد جدیدی را در خود جای نداده است.

معمولا بسته‌ الحاقی‌های داستانی در صنعت بازی‌های ویدیویی آن هم برای یک محصول AAA، به‌صورت پرمیوم عرضه می‌شود. بااین‌حال بسته الحاقی Valhalla که به‌صورت رایگان عرضه شده، نه‌تنها از نظر گیم‌پلی محتویات درخوری را در خود جای داده، بلکه از نظر داستان هم مخاطب را شگفت‌زده می‌کند. داستان بسته الحاقی والهالا دقیقا پس از وقایع رگناروک روایت می‌شود. یک نامه مرموز به در خانه کریتوس چسبیده و مسیر دروازه والهالا را نشان می‌دهد. جایی که کریتوس به آن‌جا دعوت شده و باید دلیل این دعوت را بفهمد. روایت مرموزانه والهالا نظر مخاطب را به خوبی به خود جلب می‌کند و همانند سایر بازی‌های روگ‌لایگ، با پیشروی در بازی و رسیدن به بخش‌های مختلف از محتوای درنظر گرفته شده، داستان بازی برای شما روایت می‌شود. با هر بار مردن هم نکات داستانی بیشتری را از سوی شخصیت‌های داستانی متوجه می‌شوید.

روایت خوب و عمیق داستان بسته الحاقی والهالا تا آخرین لحظه ادامه پیدا می‌کند و در انتها حسابی مخاطب را غافل‌گیر می‌کند. دراینجا قرار نیست شخصیت‌پردازی کاراکترهای جدیدی را مشاهده کنیم، بلکه شخصیت‌پردازی کاراکترهایی نظیر کریتوس بیش‌ازپیش تکامل پیدا می‌کند. البته که نباید این وسط از شخصیت‌پردازی میمیر و سیگرن هم غافل شد که در اینجا به داستان این دو کاراکتر هم به خوبی پرداخته شده است.

والهالا یک بسته الحاقی در سبک روگ‌‌لایت است. بدین صورت که کریتوس با ورود به والهالا، وارد اتاق‌ها و محیط‌های مختلف می‌شود. در ادامه با باز کردن صندوق‌هایی که به‌عنوان پاداش برای پاکسازی محیط مورد نظر طراحی شده است، می‌تواند جوایزی را دریافت کند. این جوایز در راستای قوی‌تر شدن کریتوس از جنبه‌های مختلف درنظر گرفته شده است. حال اگر بمیرید، مجددا به ابتدای محیط بر می‌‌گردید. از آن‌جایی که بسته الحاقی جدید God of War Ragnarok روگ‌لایت است، پس از مرگ تمامی دستاوردهای خود را از دست نمی‌دهید. با پیشروی در بازی، تعدادی آیتم از جمله Mastery Seal را کسب می‌کنید که حکم پول داخل بازی را دارند و پس از مرگ ازطریق آن‌ها می‌توانید کریتوس را بیش‌ازپیش قوی‌تر کنید.

ساختار مبارزات God of War Ragnarok: Valhalla هم بدین صورت است که کریتوس با شروع هر ران، وارد والهالا شده و در انتهای هر رویارویی، جوایزی برای او درنظر گرفته شده است. پاداش‌های درنظر گرفته شده هم مواردی مثل افزایش Stat، پرک برای سلاح، رونیک اتک و موارد مشابه هستند که درواقع تعیین کننده نحوه مبارزه کردن شما هستند. پاداش‌های درنظر گرفته شده به‌گونه‌ای هستند که می‌توانید به‌خوبی Build مورد نیاز خود را ساخته و به همان شکل که دوست دارید، بازی را تجربه کنید. بسته الحاقی والهالا به‌خوبی المان‌های یک بازی روگ‌لایت را به‌نمایش می‌گذارد. شاید تصادفی طراحی شدن محیط‌ها تنوع خاصی نداشته باشد، اما طراحی آیتم‌ها، تاثیر شانس و تغییراتی که در نحوه مبارزه کردن شما به‌وجود می‌آورند، سبب شده تا یک گیم‌پلی سرگرم کننده و اعتیادآور را مشاهده کنیم.

سیستم ارتقا درنظر گرفته شده برای بسته الحاقی والهالا هم صرفا به ارتقا قدرت کریتوس ختم نمی‌شود، بلکه می‌توانید بهبودهایی را روی ران‌های خود هم اعمال کنید. برای مثال، به‌صورت دائم ارتقا دو سنگ Resurrection را بسازید تا دو فرصت برای زنده شدن داشته باشید. ازطرفی ارتقاهایی را روی میزان دریافت پول‌های داخل بازی خریداری کنید تا سریع‌تر از قبل بتوانید تغییرات مد نظرتان را اعمال کنید. اگر جزو کاربران بازی God of War Ragnarok هستید، ولی تابه‌امروز هیچ بازی روگ‌لایتی را تجربه نکرده‌اید، نیازی به نگرانی نیست. بسته الحاقی والهالا دارای درجه سختی‌های متفاوتی است تا کاربران تازه‌وارد و کژوال این سبک هم بتوانند لذت ببرند.

از نظر بصری، بسته الحاقی Valhalla مورد اضافه‌تری نسبت به بازی اصلی ندارد. بااین‌حال میان‌پرده‌های جدیدی که به بازی اضافه شده‌ است، کارگردانی بسیار خوبی دارند و مخاطب را راضی نگه می‌دارند. طراحی محیط‌های بازی هم برگرفته از محیط‌های بازی اصلی است که خب این مورد نکته داستانی دارد و دراین‌میان موارد غافل‌گیر کننده‌ای هم برای مخاطب درنظر گرفته شده است. در هر ران امکان دارد با مینی باس‌های متعددی روبه‌رو شوید که همان دشمنان بازی اصلی هستند و در ران‌های ابتدایی حسابی شما را به چالش می‌کشند. بااین‌حال باس فایت نهایی این بسته الحاقی و ساختار مبارزه‌ای او نه‌تنها کاربر را شگفت‌زده می‌کند، بلکه جزو بهترین باس‌های ساخته شده توسط استودیو سونی سانتا مونیکا است. از نظر فنی هم بسته الحاقی والهالا فاقد افت فریم یا باگ خاصی است و کاربران تجربه‌ای روان را در این زمینه کسب خواهند کرد.

موسیقی یکی از اجزای جدا نشدنی God of War Ragnarok بود و بسته الحاقی جدید بازی هم از این قاعده مستثنا نیست و تجربه‌ی‌ خوبی را دراختیار مخاطب قرار می‌دهد. در انتها، استودیو سانتا مونیکا تنها با یک بسته الحاقی نشان داد که نه‌تنها در خلق بازی‌های هک اند اسلش و اکشن ماجراجویی تبحر دارد، بلکه در ساخت بازی‌های روگ‌لایت هم ماهر است. اگر بازی God of War Ragnarok را در اختیار دارید، بسته الحاقی کاملا رایگان، ارزشمند و اعتیادآور Valhalla را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد